[email protected]
Bel +31 (0)88 374 17 70
Home Innameprotocol
 

Innameprotocol

Inname protocol

In deze handleiding, die hoort bij onze aanvullende voorwaarden, informeren we je waar en hoe we jouw auto terug verwachten als je deze gaat inleveren. We vertellen je ook hoe wij met beschadigingen omgaan die tijdens jouw leaseperiode zijn veroorzaakt.

Het inleveren van jouw auto

● Je moet de auto inleveren bij een door ons bepaalde inleverlocatie.
● Als je de auto op een andere locatie inlevert, brengt de leasemaatschappij € 150,- voor transportkosten in rekening. Dit is nodig omdat de leasemaatschappij de auto dan alsnog naar de inleverlocatie moeten vervoeren.
● Je blijft verantwoordelijk voor de auto totdat je de auto hebt overgedragen en het innameformulier hebt ondertekend.

Hoe moet u de auto inleveren?

Schoon
We vertrouwen erop dat je zuinig bent op jouw auto en dat je hem netjes inlevert. Met netjes bedoelen we dat de auto van buiten is gewassen en van binnen opgeruimd, schoon en gestofzuigd is.

In goede staat

De auto moet in dezelfde staat worden ingeleverd als de staat waarin je auto kreeg bij de
aflevering. Je kunt dit controleren op het ingebruiknameformulier dat je bij de aflevering hebt getekend en waarvan je een kopie hebt ontvangen.

LET OP: Eigen aangeschafte accessoires mogen, op eigen kosten, alleen worden verwijderd zonder achterblijvende schade.

Compleet

De toebehoren die je bij de aflevering hebt ontvangen (zie ingebruiknameformulier) moeten weer worden ingeleverd.

Met brandstof

Bij het inleveren moet de tank net zo vol zijn als op jouw ingebruiknameformulier is aangegeven.


Hoe verloopt de inname van jouw auto?

● In jouw aanwezigheid controleren we jouw auto op de inleverlocatie.
● De bevindingen en de kilometerstand van dat moment worden vastgelegd en we
maken foto’s van eventuele schades.
● Zodra de controle is afgerond, geef je akkoord en lever je de auto en toebehoren in.
● Je krijgt een e-mail waarin alles is vastgelegd.


Welke schades zijn acceptabel en welke niet?

● Een acceptabele schade is een beschadiging die is ontstaan door normaal gebruik of slijtage die je in verband met de leeftijd van de auto mag verwachten.
● Een niet-acceptabele schade zou door normaal gebruik niet zijn ontstaan.

Schadevoorbeelden

Gebruikssporen in het interieur

Vervuiling van bekleding en
vloerbedekking die binnen 10 minuten gereinigd kan worden.
Blijvende vlekken of verkleuringen die niet
door eenvoudige reiniging verwijderd kunnen worden.
Lichte beschadigingen in de bagageruimte
en/of aan de hoedenplank/rolhoes.
Intense geur door bijvoorbeeld sigarettenrook of (haren van) huisdieren.
Scheuren/gaten in interieurdelen of afgebroken/ontbrekende interieurdelen.

Deuken in de carrosserie

Een kleine deuk met een diameter van maximaal 15 millimeter waarbij voor de
reparatie geen spuitwerk noodzakelijk is.
Deuken groter dan 15 millimeter in diameter of waarbij voor het herstel
spuitwerk noodzakelijk is.
De aanwezigheid van meerdere (kleine)
deuken op de auto.

Krassen en vlekken in de lak

Een kras in de lak die niet door de lak Krassen die door de lak heen zijn.
heen is. U kunt dit zelf toetsen door de kras nat te maken. Als deze dan niet
zichtbaar is dan is, de kras niet door de lak.
Vlekken door (vogel)uitwerpselen die zijn ingebrand in de lak.

Glasschade

Een sterretje in de ruit. Krassen of barsten in ruiten.
Condens in de verlichting. Beschadigd of kapot glas van deverlichting.
Beschadiging aan velgen en wieldoppen
Acceptabel Niet-acceptabel
Lichte beschadiging (bijvoorbeeld kleine krasjes) aan velgen of wieldoppen.
Ernstige beschadiging (onder andere diepe krassen, groeven), scheuren of vervormingen aan velgen of wieldoppen


Hoe gaan we om met niet-acceptabele schades?

Voor alle niet-acceptabele schades controleren we of je deze vóór de inlevering van jouw auto heeft gemeld. Als dit niet zo is, brengen we je de volledige herstelkosten in rekening.
Als je de schade(s) wel vooraf meldt, passen we de eigen bijdrage, conform de algemene voorwaarden, toe. Zijn de kosten van het herstel lager dan het eigen risico, dan brengen we uiteraard alleen de werkelijke kosten in rekening.

Het eigen risico geldt niet per schademelding, maar per individuele schade. Een voorbeeld: de auto heeft bij inlevering een diepe kras op het portier en een barst in de voorruit. Dit zijn twee individuele schades.

Wat kun je na de inlevering nog verwachten?

● Wij voeren eerst, op basis van de kilometerstand bij inleveren, een nacalculatie uit.
Als er meer kilometer is gereden dan is vastgelegd in jouw contract, betaalt u de meerkilometers achteraf bij. De prijs die wij per meerkilometer hanteren, vind je terug in jouw contract.

● De eventuele meerkilometers, betalingsachterstanden en schadeherstelkosten worden opgenomen op de eindfactuur, die we je binnen 2 weken na de inlevering toesturen.

Vragen?
Heb je naar aanleiding van deze handleiding vragen of opmerkingen? Bel of mail gerust!
088-3741770 [email protected]